Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.10.2012 21:46 - “Господи, на нас ли се падна да затрием Отечеството?!”
Автор: hopfen Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 17640 Коментари: 49 Гласове:
40

Последна промяна: 31.10.2012 01:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Четири въпросителни от едно тефтерче ме преследват през годините, и все не мога да им намеря отговора, а са само четири, с една думичка отпред. Думичката отдавна е излязла от употреба, в симисъл от съдържание, някога някои я използваха за да оправдават безчинствата си избивайки хора от нейно име в нейното име. Сега тази думичка се е трансформирала в "електорална маса" за която група тарикати се сещат веднъж на четири години, и нищо по-вече от това. Тази  ел. маса се сеща и два пъти в годината и за този който постави четирите въпросителни, онези същите които продължават да ме преследват в четирите посоки на света. Подяволите трябва да сме потомци на нечий Род не  може да сме саморасляци, довеяни от вятъра по тези места, не може да сме толкова апатични за своето бъдеще, НЕ може. Ех,дали ще доживея да видя поне една удивителна след твоето име, народе мой?
Някога беше "Пиянството на един народ" търсещ Свободата си, сега се превърна в "Вакханалията* на един народ" търсещ Гибелта си.

           Честит ви Хелоуин, мили будители! Училищата във Великотърновска област са в трескава подготовка за празник. Не за 1 ноември – Деня на народните будители, а за 31 октомври – Хелоуин. Децата масово изрязват прилепи и вещици, дълбаят тикви, правят си страшни костюми, подготвят си партита. Някои учители дори дадоха специални указания на своите ученици в сряда да се явят в школото маскирани. Щандове в големи търговски вериги са препълнени с маски, гримове и други хелоуински атрибути.
За малцината, които не са просветени, припомняме: Хелоуин е празник, който се чества на 31 октомври най-вече в англоговорящите страни Великобритания, Ирландия, Канада и САЩ. Началото си води от келтския езически празник Сауин и католическия Вси светии.
Що ще това чудо по българските земи? Всъщност нищо чудно няма. Същото каквото прави и свети Валентин, същото каквото прави и Санта Клаус. Приемаме с отворени обятия, сърца, души и да не казвам още какво, всичко що е чуждоземско. Разбираме, не разбираме за какво става въпрос, карай да върви!…
Какво точно възпитава Хелоуин у децата? На какво ги учи? Каква е неговата същност. Това няма значение. Не помня обаче учителите да са искали децата да отидат на училище като лазарки или като коледарчета.
Всеки път, като наближи 1 ноември, разни умни глави започват да ме убеждават как тийнейджърите не знаели за нашите духовни водачи, щото всичко им било представяно скучно. Не било атрактивно за тях. Ами да бяха прочели милите дечица например биографията на Ботев, на Левски или на Миткалото. Защото, ако там няма екшън, здраве му кажи…
Прехласването по Хелоуин е тъжно, но не е случайно. То е просто поредната крачка към закриването на българската държава. С нейните все по-болни, все по-необразовани, отчаяни, озлобени и все по-оредяващи български граждани.
Затова да слагаме маските, да се гримираме и да се костюмираме! И да си спомним как в последното си интервю за “Янтра ДНЕС” писателят Дончо Цончев възкликна със сълзи: “Господи, на нас ли се падна да затрием Отечеството?!”
Мила МИЛЧЕВА
инф:
http://www.dnesbg.com/obshtestvo/predizvikano-2.html


*вакхана̀лия -
Безразсъдство, изстъпление, оргия, блудство, разврат, безчинство, разгулност







Гласувай:
42



1. ka4ak - Малко изпреварвам,но Списанието е и в Търново,та ето моя отговор!:)))
30.10.2012 21:59
Здравейте, Приятели!
www.ka4ak.blog.bg
Скъпи приятели, радостно е да докоснем висините на мислите си и да бъдем заедно на тези страници. При представянето на първия брой, в читалището ни кръстиха „ЕЛЕКТРОННИ БУДИТЕЛИ“, а сега вложихме „Свободата да изразим най-доброто от себе си“.
Като Дракон в годината на Дракона – символ на победата на свободния
човешки дух, нека бъдем щедри и да споделим със Света този прекрасен
Български празник – „Ден на Народните Будители“!
Нека срещите в този прекрасен ден, бъдат началото на „Световен Ден
на Народните Будители“!
Древните ни к о р е н и са призвание, което сме длъжни да споделяме, за един свят на одухотворената хармония,която поезията на живота е
вложила във всички нас!
Нека бъде
СВЕТЛИНА! :)))
Обичайте и бъдете
обичани! :)))
С ОБИЧ,
Владимир Качаклиев
цитирай
2. sparotok - Отечество
30.10.2012 22:02
Докато има хора, за които думата Отечество е свещена, то няма да загине.

Упадъка на духовността не е някакво ново явление. Нима в миналото не е имало турчеещи се, гърчещи се и т.н. наши сънародници...

И това зло ще преживеем!
цитирай
3. mt46 - Мнозина
30.10.2012 22:19
будни българи заминаха в чужбина, евакуираха се...
цитирай
4. mariniki - споделям...
30.10.2012 23:15
с болка и горчивина... защото
за жалост... е истина от първата
до последната дума...
цитирай
5. hopfen - От хубави по-хубави са ти пожеланията, Качак
30.10.2012 23:21
ka4ak написа:
Здравейте, Приятели!
www.ka4ak.blog.bg
Скъпи приятели, радостно е да докоснем висините на мислите си и да бъдем заедно на тези страници. При представянето на първия брой, в читалището ни кръстиха „ЕЛЕКТРОННИ БУДИТЕЛИ“, а сега вложихме „Свободата да изразим най-доброто от себе си“.
Като Дракон в годината на Дракона – символ на победата на свободния
човешки дух, нека бъдем щедри и да споделим със Света този прекрасен
Български празник – „Ден на Народните Будители“!
Нека срещите в този прекрасен ден, бъдат началото на „Световен Ден
на Народните Будители“!
Древните ни к о р е н и са призвание, което сме длъжни да споделяме, за един свят на одухотворената хармония,която поезията на живота е
вложила във всички нас!
Нека бъде
СВЕТЛИНА! :)))
Обичайте и бъдете
обичани! :)))
С ОБИЧ,
Владимир Качаклиев

Нека бъде
СВЕТЛИНА! :)))
Обичайте и бъдете
обичани! :)))
Какво повече от това, освен да го подпечатам с едно:
Наздраве!
цитирай
6. kamosutrov - А, няма да затрием Българията
30.10.2012 23:23
Докато сме ние, ще я има.
цитирай
7. hopfen - Дай, Боже, да преживеем и това, колега sparotok
30.10.2012 23:24
sparotok написа:
Докато има хора, за които думата Отечество е свещена, то няма да загине.

Упадъка на духовността не е някакво ново явление. Нима в миналото не е имало турчеещи се, гърчещи се и т.н. наши сънародници...

И това зло ще преживеем!

хората като теб ми дават повече от надежда:
Наздраве!
цитирай
8. hopfen - Може би за да се върнат и да "събуждат" някой ден
30.10.2012 23:31
mt46 написа:
будни българи заминаха в чужбина, евакуираха се...

За тези, които без значение къде са, но остават Българи:
Наздраве!
цитирай
9. hopfen - Сава, от твоите уста в Божиите уши!
30.10.2012 23:36
kamosutrov написа:
Докато сме ние, ще я има.

Повода да напиша това беше този материал от един местен старопрестолен вестник, това не е сигнална лампичка, това е заслепяващ прожектор, ама хайде за тази вечер да не газим толкова на дълбоко.
За нашата Родина, за верните и чеда:
Наздраве!
цитирай
10. hopfen - Така е душо, горчи ми, горчи ми, но ако не ме беше и боляло
30.10.2012 23:54
mariniki написа:
с болка и горчивина... защото
за жалост... е истина от първата
до последната дума...

труд няма ше да си дам да пиша това, което капе от сърце ми...
За да стане тази истина лъжа някой ден:
Наздраве!
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - Чудих се, кой го е казал! А то кой бил.
31.10.2012 00:11
Вечна памет на Дончо! Достоен човек, вярвах му. И изведнъж изчезна и той. Нямаше време да се сбогуваме...

Наздраве!
цитирай
12. hopfen - ЩЕ, ЩЕ, ех че хубаво ми стана от това Ще
31.10.2012 00:12
bulgarinut57 написа:
Ще !!!

по този повод Ще ударя оЩе едно:
Наздраве, сънароднико!
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - Колкото до Хелоуин - днес си мислих същото, а после се позамислих...
31.10.2012 00:16
Ние сме им го дали този празник. Идва от келтите, ирландците. Виж им танците на келтите, легендите... Тиквен фенер в Копривщица ми правеше баща ми от малка, костюмираха се хората и танцуваха около огъня, правехме урбалки...

Това е същото чувство, както когато ми прилоша внезапно в Колизея - усетих мирис на кръв. Буквално. После се свестих. Та ние сме ги основали, после Спартак ги е взривил, преобърнал ги е, защо вместо да ми е лошо, не вдигна глава, казах си... И ми мина. Ние сме патрициите, това е истината. Не е мегаломания или див национализъм - просто приказките тръгват оттук.:)

Втори тост - наздраве!
цитирай
14. анонимен - Трагедия!
31.10.2012 00:21
цитирай
15. hopfen - Нямам нищо напротив нека всеки празнува, каквото си иска и когато си иска, жалкото в случая е
31.10.2012 00:31
malchaniaotnadejda7 написа:
Ние сме им го дали този празник. Идва от келтите, ирландците. Виж им танците на келтите, легендите... Тиквен фенер в Копривщица ми правеше баща ми от малка, костюмираха се хората и танцуваха около огъня, правехме урбалки...

Това е същото чувство, както когато ми прилоша внезапно в Колизея - усетих мирис на кръв. Буквално. После се свестих. Та ние сме ги основали, после Спартак ги е взривил, преобърнал ги е, защо вместо да ми е лошо, не вдигна глава, казах си... И ми мина. Ние сме патрициите, това е истината. Не е мегаломания или див национализъм - просто приказките тръгват оттук.:)

Втори тост - наздраве!

че забравяме собствената си история и се претопяваме в едно общо обезличаване като, народ български. Да много неща са тръгнали от нашия кръстопът наречен Балканите, където за добро или за лошо се е създала нашата държава устояла на какво ли не през вековете. Сега е подложена на изпитание, дали ще съомее да устои сама на себе си? Много ми хареса коментара Ви и мога само да кажа още едно:
Наздраве!
цитирай
16. hopfen - Не колега неясна трагико-комедия се е оформила около празниците ни
31.10.2012 00:37
balevindia написа:

balevindia - Трагедия!

и докато някога беше"Пиянството на един народ" търсещ Свободота си то сега е
"Вакханалията на един народ" търсещ Смърта си!
Наздраве не му приляга на това което току що написах, но ще го вдигна за тебе:
Наздраве!
цитирай
17. hopfen - Да тъжно е казаното от бай Дончо, вечна му памет,
31.10.2012 00:46
malchaniaotnadejda7 написа:
Вечна памет на Дончо! Достоен човек, вярвах му. И изведнъж изчезна и той. Нямаше време да се сбогуваме...

Наздраве!

и дано никога не се сбъдне!
цитирай
18. boliarkabg - да не бъдем под общ знаменател
31.10.2012 09:06
факт е,че много изпростя българина,но него, този изпростелия, го е имало и преди. Защо тогава нямаше превес? Днес другите, които все още ги има и са останали тука, тези,които ценим българщината , БЪЛГАРИ сме, четем, знаем искаме-на нас никой не ни обръща внимание. Нас ни обябяват за "комунисти", увикват ни,че това, което ценим е мръсно комунистическо минало. Защо го правят ли? По горната причина-да унищожат България. Ако така ревностно медии и просветители разпространяваха българските обичаи всичко щеше да е наред. Не били атрактивно поднесени и не били атрактивни ли? Тогава как чужденците от целия свят бият толкова път да дойдат да ги видят, да участват на Копривщица, на Жеравна, в Родопите и къде ли не? Какво правят тези наши политици, дето ги избираме и все им се надяваме? Аз се досещам, но това помага ли ми?
цитирай
19. djani - О, затриването е неизбежно...
31.10.2012 09:44
Не може един народ да не се затрие, като раждаемостта на етническите българи е под 1 дете на фертилна жена, при необходими 2.1 само за устойчиво запазване на етноса. Наскоро японското правителство призова нацията към сексуална "невъздържаност", за да решат този тежък и за тях проблем. Необходим е прелом - в икономиката и най-вече в съзнанието ни. Но кой ще загърби материалния комфорт с грижите за деца? Уви, както писах завчера, всички ще запеем "Чае Шукарие" и ще задрусаме кючек, вместо хоро!!!
цитирай
20. martiniki - ммммммне, мнение един вид;)
31.10.2012 10:03
за себе си реших, че това е двоен празник - ако Хелоуин е тиквата фенер, то денят на будителите е свещта в този фенер (не е неоснователно пред(по)ложение освен заради общия ни дом (глобален) и като се има предвид, че вещиците и магьосниците са най-будните(вещи) люде на средновековието, поради което гонени, бесени и изгаряни
не чуждия празник, наместо нашия, днешния, подготвящ утрешния
цитирай
21. dimba - Закриването на Отечеството и Хелоуин?
31.10.2012 10:26
Обединяването на двете теми отразява две настроения и нагласи, различни насоки на мисълта и постъпките! Но и асоциирането на двете може да е полезно, пък и забавно. Зависи от трактовката и постановката. Един се ужасява от мисълта за унищожението на народа и страната, друг се умилява от тиквените фенери и забавленията на деца и възрастни... Какъв контраст! Трети пък се любува сам на "висините на мислите си"/?!/. Само два гласа в общата врява казват нещо свястно, но и свестните са кът. Та няма кой да чуе и помисли трезво за сериозните проблеми.
цитирай
22. zkn - И колко от вас "патриоти"...
31.10.2012 11:18
отделиха малко време на децата си днес или вчера, за да си поговорят за деня на будителите? Колко от вас бързаха за офиса, защото имат важна работа - да четат и коментират блогове и да цъкат неодобрително с език?
цитирай
23. sparotok - Келти
31.10.2012 12:04
malchaniaotnadejda7 написа:
Ние сме им го дали този празник. Идва от келтите, ирландците. Виж им танците на келтите, легендите... Тиквен фенер в Копривщица ми правеше баща ми от малка, костюмираха се хората и танцуваха около огъня, правехме урбалки...

Това е същото чувство, както когато ми прилоша внезапно в Колизея - усетих мирис на кръв. Буквално. После се свестих. Та ние сме ги основали, после Спартак ги е взривил, преобърнал ги е, защо вместо да ми е лошо, не вдигна глава, казах си... И ми мина. Ние сме патрициите, това е истината. Не е мегаломания или див национализъм - просто приказките тръгват оттук.:)

Втори тост - наздраве!


Надежда, имаш право, ние сме дали на дедите на ирландците празници. В келтските предания се разказва за идването на народа Болги от Тракия и Скития.

Казва се, че когато Болгите дошли в Ирландия те премахнали лъжата и измамата и въвели законността.

На Таилту -принцесата на Болгите се приписва цивилизоването на Ирландия. Тя е тази, която отглежда Луг Самилданах - най-високия келтски бог. В нейна чест Луг създава празника Лугнасад -31 юли.

Хелоуин е всъщност ирландския Samhain, който идва от галския Samonios. Една от хипотезите за значението на Samonios е събиране, като за етимология се предлага думата сам, т.е. събран в едно.

Жалко е това, че от празник на духовността и почитането на предците, през 20-ти век Хелоуин (Саваин) се е превърнал в кичозен карнавал...
цитирай
24. hopfen - Няма как да не сме под общ знаменетел с тази малка разлика
31.10.2012 12:21
boliarkabg написа:
факт е,че много изпростя българина,но него, този изпростелия, го е имало и преди. Защо тогава нямаше превес? Днес другите, които все още ги има и са останали тука, тези,които ценим българщината , БЪЛГАРИ сме, четем, знаем искаме-на нас никой не ни обръща внимание. Нас ни обябяват за "комунисти", увикват ни,че това, което ценим е мръсно комунистическо минало. Защо го правят ли? По горната причина-да унищожат България. Ако така ревностно медии и просветители разпространяваха българските обичаи всичко щеше да е наред. Не били атрактивно поднесени и не били атрактивни ли? Тогава как чужденците от целия свят бият толкова път да дойдат да ги видят, да участват на Копривщица, на Жеравна, в Родопите и къде ли не? Какво правят тези наши политици, дето ги избираме и все им се надяваме? Аз се досещам, но това помага ли ми?

че едните сме пасивни, а другите те са активни в "старанието" си да се самоунищожим. Аз не говоря в духовен аспект само, макар, че там размерите са много по големи....ето нещо http://hopfen.blog.bg/lifestyle/2012/10/27/sys-zakrivane-na-selo-bostanite-vidinsko-dyrjavata-vse-povec.1014318
Благодаря за позицията Ви и :
Наздраве!
цитирай
25. hopfen - Да необходим е "Необходим е прелом - в икономиката и най-вече в съзнанието ни"
31.10.2012 12:25
djani написа:
Не може един народ да не се затрие, като раждаемостта на етническите българи е под 1 дете на фертилна жена, при необходими 2.1 само за устойчиво запазване на етноса. Наскоро японското правителство призова нацията към сексуална "невъздържаност", за да решат този тежък и за тях проблем. Необходим е прелом - в икономиката и най-вече в съзнанието ни. Но кой ще загърби материалния комфорт с грижите за деца? Уви, както писах завчера, всички ще запеем "Чае Шукарие" и ще задрусаме кючек, вместо хоро!!!

и колкото по-скоро, толкова по-добре!
За нашенските, красиви и пълни с енергия български хора:
Наздраве!
цитирай
26. hopfen - Интересна гледна точка, влачеща многоточие след себе си
31.10.2012 12:38
martiniki написа:
за себе си реших, че това е двоен празник - ако Хелоуин е тиквата фенер, то денят на будителите е свещта в този фенер (не е неоснователно пред(по)ложение освен заради общия ни дом (глобален) и като се има предвид, че вещиците и магьосниците са най-будните(вещи) люде на средновековието, поради което гонени, бесени и изгаряни
не чуждия празник, наместо нашия, днешния, подготвящ утрешния

де да беше ентусиазмът в подготовката на 1-ви ноември същият при младите хора, нямаше и дума да отворя в тази посока, а само щях да кажа за тези които са решили за себе си -за двойния празник:
Наздраве!
цитирай
27. hopfen - Добре казано, но относно това:
31.10.2012 12:45
dimba написа:
Обединяването на двете теми отразява две настроения и нагласи, различни насоки на мисълта и постъпките! Но и асоциирането на двете може да е полезно, пък и забавно. Зависи от трактовката и постановката. Един се ужасява от мисълта за унищожението на народа и страната, друг се умилява от тиквените фенери и забавленията на деца и възрастни... Какъв контраст! Трети пък се любува сам на "висините на мислите си"/?!/. Само два гласа в общата врява казват нещо свястно, но и свестните са кът. Та няма кой да чуе и помисли трезво за сериозните проблеми.

"Та няма кой да чуе и помисли трезво за сериозните проблеми" повечето трезви решения лично аз ги вземам, като ударя на гладно едно. Опитайте и Вие, ще разберете, че е така:
Наздраве!
цитирай
28. hopfen - Тук ни хвана в крачка,
31.10.2012 12:48
zkn написа:
отделиха малко време на децата си днес или вчера, за да си поговорят за деня на будителите? Колко от вас бързаха за офиса, защото имат важна работа - да четат и коментират блогове и да цъкат неодобрително с език?

но пък за тези които са го направили това, за което пишете, а и за Вас:
Наздраве!
цитирай
29. boliarkabg - а,и още нещо интересно по този повод
31.10.2012 12:50
нямам нищо против този празник Хелоуин, но като по поръчка сега, в отминалата неделя, рано сутринта попаднах на един филм по Агата Кристи. та там нашият любим Поаро разследваше убийство в тази вечер на Хелоуин. Той каза нещо подобно: " На тази вечер в моята страна се палят свещи за упокой душите на мъртъвците, не се плашим с призраци, вампири и всякакви такива". Това излиза от перото на Агата Кристи не от моето.
цитирай
30. hopfen - Благодаря за тази информация, жалка е наистина тази трасформация:
31.10.2012 13:08
sparotok написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
Ние сме им го дали този празник. Идва от келтите, ирландците. Виж им танците на келтите, легендите... Тиквен фенер в Копривщица ми правеше баща ми от малка, костюмираха се хората и танцуваха около огъня, правехме урбалки...

Това е същото чувство, както когато ми прилоша внезапно в Колизея - усетих мирис на кръв. Буквално. После се свестих. Та ние сме ги основали, после Спартак ги е взривил, преобърнал ги е, защо вместо да ми е лошо, не вдигна глава, казах си... И ми мина. Ние сме патрициите, това е истината. Не е мегаломания или див национализъм - просто приказките тръгват оттук.:)

Втори тост - наздраве!


Надежда, имаш право, ние сме дали на дедите на ирландците празници. В келтските предания се разказва за идването на народа Болги от Тракия и Скития.

Казва се, че когато Болгите дошли в Ирландия те премахнали лъжата и измамата и въвели законността.

На Таилту -принцесата на Болгите се приписва цивилизоването на Ирландия. Тя е тази, която отглежда Луг Самилданах - най-високия келтски бог. В нейна чест Луг създава празника Лугнасад -31 юли.

Хелоуин е всъщност ирландския Samhain, който идва от галския Samonios. Една от хипотезите за значението на Samonios е събиране, като за етимология се предлага думата сам, т.е. събран в едно.

Жалко е това, че от празник на духовността и почитането на предците, през 20-ти век Хелоуин (Саваин) се е превърнал в кичозен карнавал...


"Жалко е това, че от празник на духовността и почитането на предците, през 20-ти век Хелоуин (Саваин) се е превърнал в кичозен карнавал"
бих добавил без всякакъв смисъл изключая комерсиалния такъв.
За утрешния Ден, който по естествен път ще го измести:
Наздраве!
цитирай
31. hopfen - " На тази вечер в моята страна се палят свещи за упокой душите на мъртъвците..."
31.10.2012 13:14
boliarkabg написа:
нямам нищо против този празник Хелоуин, но като по поръчка сега, в отминалата неделя, рано сутринта попаднах на един филм по Агата Кристи. та там нашият любим Поаро разследваше убийство в тази вечер на Хелоуин. Той каза нещо подобно: " На тази вечер в моята страна се палят свещи за упокой душите на мъртъвците, не се плашим с призраци, вампири и всякакви такива". Това излиза от перото на Агата Кристи не от моето.


това трябва да го прочетат някои от нашите журналисти, щото ако им видите на писанките и това което се опитват да ни внушат....
За информираните хора, за моите земляци:
Наздраве!
цитирай
32. kostadin - Че какво друго да празнуват бълг...
31.10.2012 15:48
Че какво друго да празнуват българите ,като бащите и майките съветват да се срамуваме от земята и да наблягаме на чуждопоклоничеството.
Да е проклета държавата на малоумните партиици.
Как да празнуваме ден на будителите ,като те са вече изчезнал вид.Ще трябва да се претопяваме или да измрем без общи идей.
Пътят от цивилизованото общество до подивяването е много по къс от пътя към цивилизацията и културата.Този път преминава през семейството и рода ,а такива животни има ли още в BG?
цитирай
33. boristodorov56 - "Принцът" беше член ловната дружинка на Правешкия копанар, па и депутат от комун. онанистите. Май иска да споделяме вините му?
31.10.2012 17:23
Тази реплика Д.Ц. може да я отнася само към себе си и съратниците си, а не към народа!
цитирай
34. apostapostoloff - Вече близо четвърт век
31.10.2012 17:33
куцо, кьораво и сакато все оплаква България. А истината е, че България днес е образцова страна в рамките на ЕС и се сочи за пример на всички останал. Защото:

1. България има най- нисък външен дълг
2. България има най- нисък бюджетен дефицит
3. България се радва на изключителна финансова стабилност
4. От една фалирала страна България се превърна в Балкански лидер

Няма ли да смените най- сетне тази сополива плоча? Че тя много се изтърка, а вие станахте скучни, банални и тривиални до смърт. И сте най- вече много, ама много фалшиви!
цитирай
35. vostroto - Да, зле е работата. Това с хелоуин е ...
31.10.2012 18:00
Да, зле е работата. Това с хелоуин е от няколко години насам, и се забелязва все по-масовото му празнуване. Днес едно непознато дете , 3-4 клас ме поздрави на улицата с "честит хелоуин"...:) Направо зяпнах.. Майка му нищо не каза, но баба му се скара, да вземе да празнува "Денят на будителите" вместо американските глупости. Да са ни живи и здрави бабите, засега крепят нещо... ама след тях? Ще трябва да се понапънат и родителите малко. А някои от учителите, направо имат нужда от образование...
цитирай
36. hopfen - Това ни е проблема-чуждопоклоничеството
31.10.2012 18:06
kostadin написа:
Че какво друго да празнуват българите ,к8ато бащите и майките съветват да се срамуваме от земята и да наблягаме на чуждопоклоничеството.
Да е проклета държавата на малоумните партиици.
Как да празнуваме ден на будителите ,като те са вече изчезнал вид.Ще трябва да се претопяваме или да измрем без общи идей.
Пътят от цивилизованото общество до подивяването е много по къс от пътя към цивилизацията и културата.Този път преминава през семейството и рода ,а такива животни има ли още в BG?

от това се обезличаваме като народ:
Наздраве!
цитирай
37. hopfen - dobronameren - не се стряскай коментарчето ти е преместено на по-добро място
31.10.2012 18:25
тук в блога си не допускам нападки към други съблогери-колеги в мой пост, и най-вече защото не отговаряше на ника ти.
Струва ми се, че си чел през пръсти написаното и като че ли бъркаш футболния отбор с Апостола и от там фенове и Народ ти се размиват като понятия.
Мен можеш да ме нападаш колкото си искаш, но ако имаш достойнството за което претендираш го направи от дистанция "един шамар".
цитирай
38. hopfen - apostapostoloff- това за което си писал сигурно го виждаш под пясъка
31.10.2012 18:30
apostapostoloff написа:
куцо, кьораво и сакато все оплаква България. А истината е, че България днес е образцова страна в рамките на ЕС и се сочи за пример на всички останал. Защото:

1. България има най- нисък външен дълг
2. България има най- нисък бюджетен дефицит
3. България се радва на изключителна финансова стабилност
4. От една фалирала страна България се превърна в Балкански лидер

Няма ли да смените най- сетне тази сополива плоча? Че тя много се изтърка, а вие станахте скучни, банални и тривиални до смърт. И сте най- вече много, ама много фалшиви!

защо трябва с твоите постове по твоята глава, да хвърля за да ти доказвам видими неща, като се почне от фалша и се стигне до финансите или някой друг ти пише постовете и ти не носиш отговорност за това.
цитирай
39. hopfen - Така беше, но сигурно си пропуснал второто ми изречение
31.10.2012 18:35
boristodorov56 написа:
Тази реплика Д.Ц. може да я отнася само към себе си и съратниците си, а не към народа!

съратниците му допринесоха повече от 50%, но като че ли по инерция се движим все в същатата посока, към закриване...
цитирай
40. hopfen - Тук относно някои като:
31.10.2012 18:38
vostroto написа:
Да, зле е работата. Това с хелоуин е от няколко години насам, и се забелязва все по-масовото му празнуване. Днес едно непознато дете , 3-4 клас ме поздрави на улицата с "честит хелоуин"...:) Направо зяпнах.. Майка му нищо не каза, но баба му се скара, да вземе да празнува "Денят на будителите" вместо американските глупости. Да са ни живи и здрави бабите, засега крепят нещо... ама след тях? Ще трябва да се понапънат и родителите малко. А някои от учителите, направо имат нужда от образование...

"А някои от учителите, направо имат нужда от образование" съм повече от съгласен.
цитирай
41. malchaniaotnadejda7 - 24. sparotok - Келти
31.10.2012 18:43
sparotok написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
Ние сме им го дали този празник. Идва от келтите, ирландците. Виж им танците на келтите, легендите... Тиквен фенер в Копривщица ми правеше баща ми от малка, костюмираха се хората и танцуваха около огъня, правехме урбалки...

Това е същото чувство, както когато ми прилоша внезапно в Колизея - усетих мирис на кръв. Буквално. После се свестих. Та ние сме ги основали, после Спартак ги е взривил, преобърнал ги е, защо вместо да ми е лошо, не вдигна глава, казах си... И ми мина. Ние сме патрициите, това е истината. Не е мегаломания или див национализъм - просто приказките тръгват оттук.:)

Втори тост - наздраве!


Надежда, имаш право, ние сме дали на дедите на ирландците празници. В келтските предания се разказва за идването на народа Болги от Тракия и Скития.

Казва се, че когато Болгите дошли в Ирландия те премахнали лъжата и измамата и въвели законността.

На Таилту -принцесата на Болгите се приписва цивилизоването на Ирландия. Тя е тази, която отглежда Луг Самилданах - най-високия келтски бог. В нейна чест Луг създава празника Лугнасад -31 юли.

Хелоуин е всъщност ирландския Samhain, който идва от галския Samonios. Една от хипотезите за значението на Samonios е събиране, като за етимология се предлага думата сам, т.е. събран в едно.

Жалко е това, че от празник на духовността и почитането на предците, през 20-ти век Хелоуин (Саваин) се е превърнал в кичозен карнавал...

Благодаря, Павел. Не знаех нищичко от това. Сърцето ми подсказваше, знам ли, поетите понякога имат интуиция, дори непростимо малко да четат. От дете бълнувам за Ирландия, за келти, без почти нищо да знам за тях. Така и с Египет. Колкото до Рим - той сам ме "намери" - завърших италианска филология и там пристрастията и фантасмагориите ми, донякъде са обясними. Таилту! Болгска принцеса цивилизова Ирландия и отглежда върховния келтски бог.
Благодаря ти и Честит Ден на Будителя!
цитирай
42. malchaniaotnadejda7 - 18. hopfen - Да тъжно е казаното от бай Дончо, вечна му памет,
31.10.2012 19:21
hopfen написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
Вечна памет на Дончо! Достоен човек, вярвах му. И изведнъж изчезна и той. Нямаше време да се сбогуваме...

Наздраве!

и дано никога не се сбъдне!

Благодаря ти, че ми припомни за Дончо. За малко да кажа "чичо Дончо", така близък го чувствах. Като роднина. Достоен човек, българин, писател... Светла да е паметта му! Мъчно ми беше, като разбрах, че си е отишъл. Усещал е той, знаел е... Това е предупреждение - да се стегнем, да сме силни, да сме заедно българите... По-скоро така го разбирам. Няма да се сбъдне! Така да знаеш. Днес слушах едни деца - момиченца - втори клас, а може би по-мънички. Българчета. Половин час. Така умно разговаряха за Хелоуин, за Деня на будителите, за толкова много неща. България ще пребъде! Никога не трябва да се съмняваме в това. Дори за миг. Това значи, че бдим, че сме на поста си.
Хубав празник утре!


цитирай
43. ok3223 - Всичко опира
31.10.2012 19:31
До икономиката.
Не може най-бедният, обран от десничарите либертарианци, като ГЕРБ, НДСВ, разни СДС-та и другата нагушила дсетки, даже стотици милиони паплач от милионери, каквито се навъдиха през прословутия НЕЗАВЪРШВАЩ ПРЕХОД, НЕ МОЖЕ С НАЙ-НИСКИТЕ ЗАПЛАТИ В ЕС, да става и дума българките да раждат повече от 1-2 деца, които да издържа и възпитава, горе-долу сносно.
То и на едно дете с тези заплати и вече 400,000 безработица е проблем да му осигуриш сносно съществуване, камо ли за 3-4, колкото са необходими за нарастване на българската популация.
Колко от вас имат 3-4 деца при тези заплати?
Смее ли някой от вас да ги роди и отгледа,
може ли да ги изучи, да им помогне като родител да намерят път в живота като образовани и възпитани граждани на България, А?
Всеки средно интелигентен българин ще ви отговори, че е невъзможно.
Затова е това топене на нацията, постепенното и изчезване.
Има разбира си и други причини,
НО ТАЗИ Е НАЙ-ГЛАВНАТА.
Докато не си оправим икономиката, заплатите, стандарта на живот стане като поне средният в ЕС,
нещата няма да потръгнат, няма да се оправят.
Няма защо да се залъгваме с празни заклинания, историята го доказва.
Ние не можем да задържим, да осигурим сносен живот и стандарт на сегашните наши деца, сносно бъдеще, та мнозинството гледа на България не като на родина, а като на мащеха, хем болшинството имат предимно по 1, рядко 2 деца...
Както казваше навремето един турчин-борец.
РАНЪТА ПРАИ БОРБЪТА.
Има добри заплати, добре платена работа за народа, ред и закони в нашата държава, живот сносен като цяло, ще има и деца, ще се подмладИ и цъфне България и ще тръгне напред и нагоре, ще има бъдеще...
А ТОВА ЗАВИСИ САМО ОТ НАС КАТО НАРОД И СТАРОДАВНА НАЦИЯ.
Няма ли, ЛА ФИНИТА.
Няма да сме пЪрвият, нито последният народ изчезнал безследно Във времето.
НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО...
цитирай
44. kamosutrov - Мълчащо Наде, за Цончев ще си поговорим утре
31.10.2012 19:43
Не величай на чичо Дончо, един народен "приспивник" и верен близач на пушката на Тодор Живков.
цитирай
45. kamosutrov - Хопфен, няма, бе! Няма да закрием Българията
31.10.2012 19:51
Как така ще си закрием родината? Нали за това сме "будители"? Ритаме задниците на русофили, комунета и неграмотници и просвещаваме народа. Истината, само истината ще покаже на хората, кой ги е приспал и защо. Ей Надето. Хвали един блюдолизец, ама не знае, че от тяхната къща в гр. Левски е обявена "съветската власт в града. А негови роднини /сега не помня кой, учители/ са карали децата да се отказват от родителите си.
цитирай
46. malchaniaotnadejda7 - 45. kamosutrov - Мълчащо Наде, за Цончев ще си поговорим утре
31.10.2012 20:50
kamosutrov написа:
Не величай на чичо Дончо, един народен "приспивник" и верен близач на пушката на Тодор Живков.

Драги ми Сава, НЕ закачай хора, на които държа - живи или мъртви. Казвам ти го с цялата си сериозност и разговора за Дончо приключва тук и сега. За Дончо може да си говорим с твоя приятел Ценко Минкин, не с теб. Най-малкото е обидно за човек, който не може да се защити да се говорят обидни думи. Към мен той е бил достоен, почтен и приятел докрай. Или с други думи, както казва Стефан Цвайг в "Неспокойно сърце" - "Истинските неща са противоречиви". Не си пораснал да съдиш Дончо Цончев! Или както казва Христос - "Да хвърли камък онзи, който е безгрешен..." Ти, Сава ли си безгрешният? И не ме наричай "мълчаливо Наде", че като отворя тази поетична уста!:))) В Копривщица казваме - "У`ста за у Бончо!":))) (ударението е на у-то) Надежда Искрова - благодаря за фниманието.;)
цитирай
47. vassilevaarchitecte - ДА ОПАЗИМ БЪЛГАРСКАТА КУЛТУРА И ИСТОРИЯ ЗА ПОКОЛЕНИЯТА
31.10.2012 21:14
ПОДКРЕПИ ПЕТИЦИЯ ДО ЮНЕСКО ЗА ОПАЗВАНЕ И ВПИСВАНЕ В СПИСЪКА НА ЮНЕСКО НА ЦЪРКВА-КОСТНИЦА ,,СВ.НЕДЕЛЯ,, БАТАК.
http://www.peticiq.com/kostnica_batak

НАШАТА ИСТОРИЯ И КУЛТУРА Е ЧАСТ ОТ ТАЗИ НА ЦЕЛИЯ СВЯТ
цитирай
48. ishchel - Здравей Хофпен,
02.11.2012 15:05
Честит празник на Народните Будители!
Всички знаят вече произхода и същността на Хелоуин. Лично мен ме озадачава липсата на информация относно нашите - български празници. Отраснала съм в къща в центъра на София и моята баба всяка година по това време ми правеше тиква , издълбана, изрязана и със запалена в нея свещ - тиквен фенер! Тази традиция е наследила от своята баба, която се е казвала Мария / живяла във втората половина на 19 век/ и е от Копривщица - град известен със съхранената си българска традиция и на светлинни години /по онова време/ от келти, ирландци и англо-саксонци. Този ритуал се изпълнява в навечерието на Арахангеловата задушица и е призван да гони злите духове, които по това време на годината излизат от невидимия и преминават във видимия свят заедно с душите на мъртвите. Тъй като не всички са добронамерени към хората...
Така че тази традиция в нашия дом е с датировка повече от 150 години и най малкото 7-8 поколения. Нямам ни най малко основание да се срамувам от това, че празнуваме у дома този празник - една традиция, която ако не беше унищожена заедно с многото други през последния половин век щеше да бъде известна на повече българи. Жалко че в България са останали малко българи, помнещи старите традиции...
Наздраве !
цитирай
49. hopfen - Здравей, ishchel харесах коментара много,
02.11.2012 23:31
ishchel написа:
Честит празник на Народните Будители!
Всички знаят вече произхода и същността на Хелоуин. Лично мен ме озадачава липсата на информация относно нашите - български празници. Отраснала съм в къща в центъра на София и моята баба всяка година по това време ми правеше тиква , издълбана, изрязана и със запалена в нея свещ - тиквен фенер! Тази традиция е наследила от своята баба, която се е казвала Мария / живяла във втората половина на 19 век/ и е от Копривщица - град известен със съхранената си българска традиция и на светлинни години /по онова време/ от келти, ирландци и англо-саксонци. Този ритуал се изпълнява в навечерието на Арахангеловата задушица и е призван да гони злите духове, които по това време на годината излизат от невидимия и преминават във видимия свят заедно с душите на мъртвите. Тъй като не всички са добронамерени към хората...
Така че тази традиция в нашия дом е с датировка повече от 150 години и най малкото 7-8 поколения. Нямам ни най малко основание да се срамувам от това, че празнуваме у дома този празник - една традиция, която ако не беше унищожена заедно с многото други през последния половин век щеше да бъде известна на повече българи. Жалко че в България са останали малко българи, помнещи старите традиции...
Наздраве !

но за друго бях настроил "микроскопа" си в тази статия от вестника, ни най-малко от това да се срамувате от празнуването на този празник, но в никакъв случай от това да се срамувате от празнуването на този празник, ..... не ми се връща назад, за хубавия коментар:
Наздраве!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hopfen
Категория: Хоби
Прочетен: 620199
Постинги: 94
Коментари: 1551
Гласове: 6801
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930